واژه های آسمانی، پیام های نورانی

واژه های آسمانی ؛راهی به سوی آرامش

درباره ما


******* آیا می دانید: شما می توانید در مدت زمانی محدود ، بایادگیری کمتر از 2 درصد از کلمات قرآن ، معنای 82 درصد از کلمات به کار رفته در قرآن را فرا بگیرید؟قرآن کریم در مجموع از 87419کلمه تشکیل یافته است.از میان این کلمات،1257کلمه،بیش از 7 باز تکرار شده اند که تحت عنوان((کلمات پرکاربرد))نام گذاری می شوند.از این تعداد، 120 کلمه ،کلماتی هستند که ما فارسی زبان ها معنای آن را می دانیم(کلماتی نظیر الله ،شیطان،جهنم و...)و 1137کلمه دیگر با انکه کمتر از دو درصد از حجم قرآن را تشکیل می دهند ولی با توجه به تکرار زیاد ، بیش از 82 درصد قرآن (71575کلمه)از این کلمات تشکیل یافته است.لذا شما با یادگیری این کلمات ،به راحتی اکثر کلمات به کار رفته در قرآن کریم را معنا نموده و با این کتاب آسمانی انس می گیرید. در این وبلاگ این کلمات را آموزش خواهیم داد. *********** ان شاء الله بتوانم با این موضوعات به دین مبین اسلام خدمت کرده باشم. اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم

دانلود اپلیکشن اندروید

دانـلـود اپـليکيشن انـدرويـد

موضوعات مطالب

آموزش سبک زندگی اسلامی به کودکان
آموزش نرم افزار های تولید محتوا برای ساخت محتوای قرآنی
وصیت نامه
نرم افزار اندرویدی وبلاگ

فیلم ها و کلیپ های مذهبی

حضرت محمد (ص) از نگاه کودکان

احادیثی از پیامبر اکرم حضرت محمد (ص )

ورود حضرت رسول (ص) به مکه )

دعای حضرت مهدی صاحب الزمان (عج)

زیارت حضرت محمد (ص)

واژه های آسمانی ؛ پیام های نورانی

سایت های قرآنی

سایت رهبری - وبسایت ختم قرآن - شورای عالی قرآن - رادیو قرآن - نمایشگاه سیار قرآن - نور مبین - صلات

برچسب‌ها

اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
قرآن انلاین وب سایت ختم قرآن اهمیت فضای مجازی صراه مستقیم را در نماز جستجو کنید قرآن ، پرچم نجاتبخش ، كتاب عبرت و آموزش و بيان و تبيان است

به وبلاگ واژه های آسمانی ؛ پیام های نورانی خوش آمدید.مخاطبان اصلی ما والدین ، معلمان و دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی می باشند؛ از این که از تمامی بخش ها دیدن می نمایید متشکریم.

بسم الله الرحمن الرحیم

نام مبارک : جعفر

لقب معروف : صادق

کنیه شریف : ابو عبدالله

نام پدر : محمد باقر

نام مادر : ام فروه دختر قاسم بن محمد

محل ولادت : مدینه منوره

تاریخ ولادت : دوشنبه هفدهم ربیع الاول سال هشتاد و سه هجری

محل شهادت : مدینه منوره

تاریخ شهادت : بیست و پنجم شوال یا پانزدهم رجب سال صد و چهل و هشت هجری

علت شهادت : مسمومیت به واسطه انگور زهر آلود

محل دفن : قبرستان بقیع

نام قاتل : منصور دوانیقی خلیفه عباسی

مدت عمر : شصت و پنج سال

طاغوتهای زمان حضرت : از یزید بن عبدالملک تا آخرین خلیفه بنی امیه سفاح و منصور دوانیقی

تعدادی از القاب آن حضرت : صادق ، محقق ، کاشف الحقایق ، راحم ، فاضل ، طاهر ، صابر ، مصدق .

کنیه های آن حضرت : ابوعبدالله ، ابو اسماعیل .

همسران آن حضرت : 1- فاطمه : دختر حضرت حسین بن علی

2- حمیده خاتون : از مهاجرین مغرب و مادر امام موسی کاظم و چهارده کنیز دیگر.

فرزندان آن حضرت : 1تا3- اسماعیل ، عبدالله و ام فروه که مادرشان فاطمه دختر حضرت حسین بن علی می باشد و اسماعیل فرزند بزرگ آن حضرت بود .

4تا6- امام موسی کاظم ، اسحاق وئ محمد : که مادرشان حمیده خاتون می باشد .

7تا10- عباس ، علی ، اسماء و فاطمه که هر کدام از کنیزی بوده اند .

شاگردان آن حضرت : آن حضرت بیش از چهار هزار شاگرد داشته اند که ما به جهت اختصار چند نفر از بزرگان ایشان را ذکر می نماییم ؛ ابان بن تغلب ، اسحاق بن عمار صیرفی کوفی ، برید بن معاویه بن العجلی ، ابو حمزه مالی ، حریر بن عبدالله سجستانی ، زراره بن اعین شیبانی ، صفوان بن مهران جمال اسدی ، عمران بن عبدالله سعد اشعری قمی ، عیسی بن عبدالله سعد اشعری قمی ، فضیل بن یسار البصری ، فیض بن مختار الکوفی ، محمد بن علی بن نعمان کوفی ، محمد بن مسلم بن ریاح ، معاذ بن کثیر ، یونس بن ظبیان کوفی ، هشام بن محمد بن السائب ، مفضل بن عمر .

شمه ای از فضایل و معجزات آن حضرت : در کشف الغمه از دلایل حمیری نقل شده از ابو بصیر که گفت : روزی در خدمت مولای خودم حضرت صادق نشسته بودم آن حضرت فرمود : ای ابو محمد آیا امامت را می شناسی ؟ عرض کردم : بلی « وَاللهِ الَّذَّیِ لا اِلهَ اِلّا هُوُ » امام من شمایید و دست خود را بر زانو آن امام نهادم . فرمود : راست گفتی ، امام خود را می شناسی ، پس چنگ زن به دامان او و به او متمسک شو . سپس گفتم : می خواهم علامت امام را به من عطا فرمایی .

فرمود : بعد از معرفت علامت برای چه می خواهی ؟ عرض کردم : ایمان و یقینم زیاد شود . فرمود : ای ابو محمد وقتی که به کوفه مراجعت کردی خواهی یافت که اولادی از برای تو متولد شده به نام عیسی . بعد از او اولادی دیگر به نام محمد متولد می شود ، بعد از این دو پسر دو دختر برای تو متولد خواهد شد و بدان که این دو پسر نامشان نوشته شده نزد ما در صحیفه جامعه در عدد اسامی شیعیان و نام پدران و مادران و اجداد و انساب ایشان و آن چه روز قیامت متولد شود . سپس حضرت صحیفه ای بیرون آوردند که رنگ آن زرد و به هم پیچیده بود .

***

ابن شهر آشوب و قطب راوندی روایت کرده اند از حسین بن ابی العلاء که گفت : نزد حضرت صادق بودم که مردی خدمت آن حضرت آمد با یکی از غلامانش و به آن حضرت از زن خود و بد خلقی او شکایت کرد . حضرت فرمود : او را نزد من بیاور . چون آن زن آمد ، حضرت به او فرمود : شوهر تو چه عیبی دارد ؟ آن زن شروع کرد به نفرین کردن به شوهرش و بد گفتن برای او . حضرت فرمود : اگر به این حال بمانی تا سه روز دیگر ، زنده نخواهی ماند ، زن گفت : باکی ندارم ، به جهت آن که نمی خواهم او را هرگز ببینم . حضرت فرمود : ای مرد دست زنت را بگیر ، همانا مابین تو و او سه روز نخواهد بود ، چون روز سوم شد آن مرد خدمت حضرت مشرف شد . حضرت فرمود : زنت چه کرد ؟ مرد گفت : به خدا وگند الان او را دفن کردم ، من پرسیدم : یا بن رسول الله ، چه بود حال او . فرمود : او زنی بد کلام بود ، حق تعالی عمر او را قطع کرد و شوهرش را از او راحت نمود .

***

از سفیان ثوری روایت شده است : روزی خدمت آن حضرت رسیدم ، آن حضرت را متغیرانه دیدار کردم . سبب تغییر رنگ را پرسیدم ، حضرت فرمود : من در خانه نهی کرده بود ، کسی بالای بام برود . این وقت داخل خانه شدم ، یکی از کنیزان را که تربیت یکی از اولاد های مرا می نمود یافتم که طفل مرا در بر دارد و بالای نردبان است . چون نگاهش به من افتاد ، متحیر شد و لرزید و طفل از دست او بر زمین افتاد و فوت کرد و تغییر رنگ من از جهت غصه فوت طفل نیست ، بلکه به سبب آن ترسی است که آن کنیز از من پیدا کرد ولی با این حالت آن کنیز را فرموده بود : تو را به جهت خدا آزاد کردم .

***

ا ابو عمرو شیبانی روایت شده که گفت : حضرت صادق را دیدم که بیلی بر دست گرفته و پیراهن غلظی پوشیده و در بستان خویش کار می کرد ، عرق از پشت مبارکش می ریخت . گفتم : فدایت شوم ، بیل را به من بده تا کمک شما کنم . فرمود : همانا من دوست دارم مرد به حرارت آفتاب در طلب مشیعت زندگی خود اذیت شود .

***

از شعیب روایت شده که گفت : جماعتی را اجیر کردم که در بستان حضرت صادق کار کنند و مدت عمل ایشان وقت عصر بود . چون از کار خود فارغ شدند ، حضرت به غلام خود فرمود : مزد این جماعت را بده پیش از آنکه عرقشان خشک شود .

***

در علم آن حضرت روایت است از صفوان بن یحیی از جابر که گفت : نزد حضرت صادق بودم ، پس با آن حضرت بیرون شدیم ناگهان دیدیم مردی بزغاله ای را خوابانیده که ذبح کند ، آن بزغاله چون حضرت دید صیحه کشید . حضرت به آن مرد فرمود : قیمت این بزغاله چقدر است ؟ گفت : چهار درهم ، حضرت از کیسه خود چهار درهم در آوردند و به او دادند و فرمود : بزغاله را رها کن برود . گذشتیم و ناگهان برخوردیم به شاهینی که عقب درّاجی را گرفته که صید کند ، آن درّاج صیحه کشید ، حضرت صادق به آن شاهین با آستین خود اشاره کردند ، آن شاهین از صید درّاج گذشت و برگشت .

من گفتم : ما امروز از شما چیز عجیب دیدیم . فرمود : بلی همانا بزغاله که آن شخص او را خوابانیده بود ذبح کند ، چون نظرش بر من افتاد ، گفت : « اَستَجیرُ بِاللهِ وَ بِکُم اَهلَ بَیتِ مِمّا یُرادُ مِنّی » ( طلب می کنم از خدا و شما اهل بیت که مرا رهایی دهید از کشتن من ) ، و درّاج نیز همین را گفت و اگر شیعیان استقامت داشتند هر آینه منطق حیوانات را به گوش شما می رساندم .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط : معصوم هفتم
نویسنده رضااتابک در سه شنبه 12 مرداد 1395 |

حدیث روز

اى فرزنـــد آدم! به پدر و مــادرت نیكى كن و صله رحــم داشته باش تا خداوند، كــــــارت را آســان و عمــــرت را طولانى بگردانــد. پــروردگــارت را فرمان ببر تا خردمند به شمـــار آیى و از اونافرمـــانى نكن كه نادان شمرده مى شوى. // پیامبر اکرم (ص)

نویسندگان

سایت های مراجع

آرشیو مطالب

پیوندهای وبگاه


تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان واژه های آسمانی،پیام های نورانی  و آدرس   yareasamani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

yareasamani.loxblog.com





دانشنامه سوره های قرآن

سوره قرآن

همگام با کتاب

--کتاب پیوند جوان با نماز--
معرفي و دانلود کتاب پيوند جوان با نماز

در اين کتاب پس از تبيين ميزان اهميّت نماز در زنـدگي، پـاسخــگوي بـرخي از شبهات جـوانـان عـزيـز در امـر نمـاز بوده، و عوامل مهمّي که مي ­تواند زمينه­ي دوري آن­ ها از نماز و عبادت را فراهم ­سازد، مورد بررسي قرار خواهيم داد. اين کتاب علاوه بر آن که در پـيـونـد جـوان بـا نـماز راه­ گشاي خوبي اسـت، مي­ تواند به عنوان متن آمـوزشي جـهـت مـربـيـان عـزيـز و دلسوز هم مورد استــفــاده قــرار گــيــرد
--کتاب ژرفاي نماز--
 کتاب ژرفاي نماز

کتاب از ژرفاي نماز از حضرت آيه الله خامنه اي بـه صــورت فـايــل پــي دي اف, كتاب الكترونيكي به زبان فارسي براي مطالعه همگان اماده دانلود شده است اين كتاب داراي 22 صــفــحـــه اســـت
360 رنگ
جشنواره فرهنگی
صفحه اصلی
پروفایل
قرآن آنلاین